۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

سلسله آموزش های سیاسی ـ مبارزاتی

(سیاسی)

هزاره های آزاده،
آیا تاکنون متوجه شده اید که واژه ی «چپ» یکی از رایج ترین کلمات سیاسی ای است که در رادیو، تلوزیون، رسانه ها و سایت های انترنتی به کار می رود و اغلب با همان آموزه های نادرستی که در فرهنگ سیاسی گذشته ی کشور ما رایج بوده و «چپ» معادل «مارکسیزم» و «کمونیزم» به شمار می رفته است، شما هم تلقی آن چنانی را از آن داشته اید. آیا تاکنون در رابطه با صحت و درستی تلقی خود از چپ، فکر کرده اید؟
آیا می دانید که مقوله ی «چپ» یک مسأله ی کاملاً سیاسی بوده و هیچ ارتباطی با «ایئولوژی»ها و «اعتقادات» فکری ندارد؟ یعنی می شود به راحتی از «چپ مذهبی» یاد نمود.
آیا می دانید که ریشه ی پیدایش این اصطلاح به پارلمان فرانسه ی پس از انقلاب کبیر این کشور برمی گردد که در آن نیروهای طرف دار ایجاد تغییرات بنیادین و ریشه ای در جامعه و ساختار و ماهیت نظام سیاسی، در قسمت چپ پارلمان می نشستند؟ از آن پس نیز هر جریان سیاسی ای که خواستار تغییرات بنیادین در ساختار و حتا ماهیت نظام سیاسی و جامعه هستند را، «چپی» و یا «چپ گرایان» می نامند.
البته باید هوشیار بود و داعیه های «چپ» را با دقت دست بندی نمود و «چپ» واقعی را از شبهات انحرافی ای چون «چپ نمایان» و «چپ روان»جدا دانست.
چپ نمایان نیروهای راست با ماهیت واپس گرایی اجتماعی ـ سیاسی هستند که با دروغ و فریب سعی دارند تا خود را چپ نشان دهند. این نیروها به خاطر همین نیرنگ ها و جازدن شان در صفوف مبارزین چپ، بسیار خطرناک هستند که حاکمیت سیاسی ایران از سال 60 به بعد با داعیه های ضدامپریالیستی و ضدصهیونیستی می خواهند خود را در صف نیروهای «چپ» جابزند.
همچنین نیروهای دیگری هستند که همیشه و در هر شرایطی راه ماجراجویی و تنش زایی را پیشه کرده و سرمخالفت با تمامی جریانات و نظام های سیاسی دارند. اینان بدون توجه به شرایط مبارزاتی و این که باید گاهی به منظور دست یابی به حداقل برنامه ها، با شرایط و نظامی باالنسبه دموکراتیک موقتاً و تا منحرف نشدن نظام حاکم از دموکراسی، سازش نموده و از مبارزات آنتاگونیستیِ (آشتی ناپذیر) براندازانه و رادیکالیستی دست بردارند. درحالی که حرکت «چپ» کاملاً به شرایط و ضرورت ها، همچنین مرحله ی مبارزاتی باور داشته و بر اساس آن نه به سوزاندن مراحل مبارزاتی و نه با تعلل و تردید، بلکه اقدام مناسب و در شرایط مناسب مبادرت می ورزد.

جنبش مقاومت خلق هزاره

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر